Národní informační centrum pro evropský výzkum

EIT Food

EIT Food poskytuje řešení pro rozvoj vysoce kvalifikovaného potravinářského sektoru a spolupracuje se spotřebiteli v oblasti výrobků, služeb a nových technologií umožňujících zdravější životní styl všem evropským občanům. Jeho cílem je katalyzovat transformaci potravinového systému integrací vzdělávání, inovací, zakládání podniků a zapojení spotřebitelů, posílit výrobu a spotřebu bezpečných a zdravých potravin a podpořit udržitelných postupů v zemědělství, akvakultuře a rybolovu. Partnerství bylo založeno v r. 2017.

 

Partnerství má šest strategických cílů:

  • překonat nízkou důvěru spotřebitelů v potraviny, zapojit občany do přechodu k inteligentnímu a udržitelnému potravinovému systému,
  • vyrábět spotřebiteli oceňované potraviny pro zdravější výživu, umožňující jednotlivcům činit informovaná a cenově dostupná rozhodnutí o své výživě,  
  • vybudovat propojený potravinový systém zaměřený na spotřebitele a vytvořit digitální
  • síť dodávek potravin ve spolupráci se spotřebiteli a průmyslem jako rovnocennými partnery, 
  • zlepšit udržitelnost prostřednictvím správy zdrojů a transformovat tradiční model „produce-use-dispose“ do oběhového biohospodářství,
  • vyučovat schopnost zapojovat se, inovovat a postupovat vpřed, a studentům, podnikatelům a profesionálům poskytovat dovednosti „potravinového systému“ prostřednictvím pokročilých vzdělávacích programů, 
  • katalyzovat podnikání a inovace v oblasti potravin a podpořit inovace ve všech fázích zakládání podniků.

 

Webová stránka partnerství je zde. Kontakty v rámci Česka zprostředkuje inovační hub EIT Food spravovaný VŠCHT a Impact Hub Praha. Prezentaci s nabídkou služeb a relevantními kontakty ze dne 10. 3. 2021 si můžete prohlédnout zde (Blok 5).

Aktuality

Úspěšné příběhy

Nebyly nalezeny žádné výsledky. Zkuste prosím změnit vyhledávací kritéria.

Otevřené a nadcházející výzvy

Mohlo by vás zajímat

Naše služby

Projekt od A do Z

Právní a finanční aspekty

Hodnocení rámcových programů

Malé a střední podniky