Vyšlo Echo č. 2/2024
11.04.2024
Dovolujeme si vás upozornit na doporučený postup, jak se zachovat v případě, že máte technické potíže při podávání žádosti, které vám znemožňují projektový návrh úspěšně podat.
V první řadě je nutné kontaktovat IT Helpdesk a v ideálním případě také pořídit screenshoty chybových hlášek v portálu. V případě, že Evropská komise vyhodnotí vaši stížnost jako oprávněnou, bude možné poslat k evaluaci původní projektový návrh (PDF s časovým razítkem nejpozději ze dne uzávěrky).
-----------------------------------------------------------------------------------------
If you think that submission of your proposal failed and this was due to a technical error on the Portal side, you may lodge a complaint through the IT Helpdesk .
The complaint must be filed within 4 calendar days after call closure. You will receive an acknowledgement of receipt the same or next working day.
What else to do? You should secure a PDF version of the part B and annexes of your application holding a time stamp before the call deadline (file attributes listing the date and time of creation and last modification), as well as proof of the alleged failure (screenshots). You may be requested by the IT Helpdesk to provide these items.
EC services will check the IT logs (application log files and access log files of the Commission IT systems involved) and see if they show a technical problem on the Portal side which prevented you from submitting (or resubmitting) the proposal.
You will be notified about the outcome as soon as possible.
If your complaint is justified, the files you provided to the IT Helpdesk will be used as your proposal and sent for evaluation. If you didn't provide any files, the last version recorded in the IT system will be used.
11.04.2024
29.04.2024
28.04.2024