Národní informační centrum pro evropský výzkum

Zpět

Jak zlepšit postavení evropského videoherního průmyslu?

27.08.2024

Sdílet na sociální sítě:

Evropský projekt GAME-ER, celým názvem Gaming Clusters Across Multiple European Regions, bude v následujících třech letech zkoumat, jak vznikají, rozvíjejí se a udržují videoherní klastry, a srovnávat jejich postavení napříč evropskými regiony.

Českými partnery v mezinárodním konsorciu GAME-ER jsou Institut komunikačních studií a žurnalistiky Fakulty sociálních věd Univerzity Karlovy, Asociace českých herních vývojářů a Herní klastr z.s. Projekt uspěl ve výzvě Horizontu Evropa z roku 2023 zaměřené na evropský inovační videoherní průmysl HORIZON-CL2-2023-HERITAGE-01-06Práci zahájil v březnu 2024 a poběží do konce února 2027. Do projektu je zapojeno 16 partnerů z 9 zemí s odbornými znalostmi v oblasti společenských a humanitních věd, tvorby politik, třetího sektoru, podnikání a inovací.

Většina dosavadních výzkumů videoherních klastrů se soustředí na klastry mimo Evropu nebo na evropské klastry v hlavních městech či velkých metropolích. Místní a regionální klastry jsou však také klíčovou hnací silou inovací, růstu a soudržnosti a cílem projektu GAME-ER je doplnit znalosti o podmínkách v těchto regionech. Hlavní součástí projektu bude srovnávací analýza šesti místních a regionálních klastrů v pěti evropských zemích, mezi něž patří Francie, Česká republika, Itálie, Skotsko a Portugalsko. Tyto klastry byly vybrány vzhledem k jejich různému stupni vyspělosti a specifikům, jako je koncentrace lidské tvořivosti nebo podniků. GAME-ER dále provede celoevropskou analýzu prostorového uspořádání evropského videoherního ekosystému. Na základě tohoto výzkumu projekt připraví politická a praktická doporučení s využitím participativního přístupu a ve spolupráci s tvůrci politik a odvětvím.

Zdroj informací webové stránky o vědě na FSV UK: Bratři z IKSŽ se zabývají výzkumem herního průmyslu

 

Více

Česká společnost Cyber Sail Consulting uspěla v inovační výzvě EIT C&C 2025

19.08.2025

Autor: Anna Vosečková

Znalostní a inovační společenství EIT pro kulturu a kreativitu (EIT Culture & Creativity, EIT C&C) vybralo deset špičkových projektů z oblasti módy (2), her (2), architektury (2), kulturního dědictví (1) a audiovizuálních médií (3). Jednalo se o výzvu Main Innovation...

ČZU v projektu zaměřeném na rozvoj zemědělských klastrů

01.07.2025

Autor: Jana Čejková

O zkušenosti účastníka projektu FRAMEwork (Farmer clusters for Realising Agrobiodiversity Management across Ecosystems) financovaného programem Horizont 2020 se podělila doc. Ing. Kristina Janečková, Ph.D. z Katedry plánování krajiny a sídel Fakulty životního prostředí...

Připojení týmu z Ústavu fyzikální chemie AV ČR k projektu NEO v rámci schématu Hop On

21.05.2025

Autor: Petr Pracna, Jaroslav Kočišek

 Nástroj Hop on programu WIDERA umožňuje žadatelům z widening zemí připojení k projektu, v jehož konsorciu žádný partner z takové země zatím není. Tým Jaroslava Kočiška z Ústavu fyzikální chemie J. Heyrovského AV ČR zaznamenal takový projekt NEO mezi...

Mohlo by vás zajímat

Projekt od A do Z

Hodnocení rámcových programů

Právní a finanční aspekty

Podpora koordinátorů

Rámcový program 2028 - 2034